Ofte stillede spørgsmål
Ofte stillede spørgsmål

Hos Disotto Ristobar er vi først og fremmest en Restaurant med fokus på vores spisende gæster og derfor laves der kun take-away når vi har tiden til det.

Vi tager kun i mod bestillinger online da det både er nemmere for gæsten og restauranten at angive hvornår maden ønskes og hvordan vi kan have den klar.

Take-away menukortet er begrænset og det er derfor ikke muligt at bestille fra hele vores restaurant kort, ønsker du dette anbefaler vi i stedet at du bestiller et bord og giver os et besøg.

Hvis ikke det er muligt at bestille online, er det fordi vi har lukket for yderligere take-away den pågældende dag (med stor sandsynlighed på grund af travlhed).

Take-away kan bestilles ved at klikke her

Vi oplever ofte at restauranten bliver fyldt når der er koncert eller andet event på Gimle eller i Roskilde kongrescenter, vi anbefaler derfor at du bestiller i god tid og noterer at selskabet skal videre til event.

Da de fleste gæster ankommer samtidig på event dage, kan der forekomme længere ventetid på mad og drikke end sædvanligt, vi har disse dage sat en lille guide på bordene hvor vi anbefaler retter der er hurtige for køkkenet at lave og herved opnår gæsterne også hurtigere servering. Det skal dog siges at det endnu ikke er sket at vores gæster ikke har nået videre til deres arrangement.

OBS!! - Vær opmærksom på at en bordbooking hos os varer 2 timer og derfor kan bordet være booket igen efterfølgende,
det er derfor vigtigt at du booker et bord tidligst 2 timer inden dørene åbner på spillestedet. da du/i ellers risikere at skulle forlade
restauranten inden i kan komme videre til jeres koncert/fordrag

Da vi er en travl restaurant, tillader køkkenkapaciteten på nuværende tidspunkt ikke at tage store borde ind, medmindre at
der forudbestilles en menu til hele bordet. Det kunne fx. være som nedenstående eksempler men send os en mail på [email protected]k og hør nærmere.Menu 1:
Forret: 
Bruschetta al pomodoro - ristet hjemmebagt hvidløgsbrød med grovhakkede tomater, hvidløg, løg & basilikum
 
Hovedret: 

Tagliata di manzo - Trancheret oksekød på en bund af rucola, med granaflager, pinjekerner, balsamico glace, samt dagens kartofler og garniture

 
Dessert:
Tiramisu
-----------------------------------------------------------
Menu 2:
Forret: 
Carpaccio di Bresaola - Tyndtskåret okseinderlår på en bund af rucola marineret i olivenolie, citron & salt, toppet med pinjekerner, høvlet grana & et splash af trøffelolie
 
Hovedret: 

SCALOPPINE AL PIZZAIOLA - Kalvefilet i tomatsovs med kapers , oliven & revet grana samt dagens kartofler og garniture

 
Dessert:

Panna cotta - Italiensk fløderand med vanilje og bærcoulis

Prisen for ovenstående menuer vil være.
2 retter 349 kr p.p og 3 retter 379 kr p.p

Ja det er helt korrekt, hos Disotto laver vi Napolitanske pizzaer, de kendetegnes ved at have bløde bunde og fyldige skorper.

Det er muligt du har fået en sprød pizza i italien, men den napolitanske pizza er den originale, hvor bla. Raffaele Esposito i 1890 opfandt og serverede verdens første Margherita til Dronning Margherita af Savoy. Pizzaens ingridienser var tomater, mozzarella og basilikum for at symolisere og ære det italienske flag.

Også i filmatiseringen af bogen Eat,Pray, Love fra 2010 ses den bløde bund, da Julia Roberts spiser en Margherita på det ikoniske pizzeria Da Michele

Vores mad bunder i traditionelle retter primært fra det syditalienske køkken og vi tager derfor stolthed i at lave maden som den i Italien er lavet gennem generationer.
Vi leverer et ufordansket, simpelt og italiensk køkken, med smage som vi husker dem fra støvlelandet (hvor vi besøger familien jævnligt)

Derfor vil du også opleve at vores napolitanske pizza er blød og luftig, vores caprese simpel og uprætentiøs, og vores pasta er fyldt  med kærlighed,

Da vi er en travl restaurant, sker det ofte er vi er fuldt bookede, og selv om i måske "fylder meget lidt".
"bare lige kan presse jer ind" eller "tænkte at det var okay" så kan vi desværre ikke trylle ekstra plads frem i vores
restaurant når den er fuldt booket uden at det kommer til gene for de øvrige gæster.

Vi anbefaler derfor at i enten afbestiller bordet gennem bekræftelsesmailen og prøver at genbooke bordet med det nye antal.
eller hvis i først finder ud af det inden for restaurantens åbningstid prøver at ringe til os på +45 92901111.

I kan også prøve at sende en  mail på [email protected] , den bliver dog ikke besvaret i åbningstiden.

Vi forbeholder os retten til at afvise bordet, hvis der ikke er booket til det korrekte antal.

Som udgangspunkt har i bordet i 2 timer fra det er booket fra.
Vi anvender et automatisk booking system og jeres bord kan derfor godt være booket både før og efter jeres reservation.

Det er derfor vigtigt at i kommer til tiden, både så i ikke skal stå og vente på at bordet bliver ledigt hvis i kommer for tidligt,
men også så ikke skal haste gennem måltidet hvis i kommer for sent.

Som udgangspunkt har i bordet i 2 timer fra det er booket fra.
Vi anvender et automatisk booking system og jeres bord kan derfor godt være booket både før og efter jeres reservation.

Hvis ikke bordet er eller bliver booket efterfølgende (hvilket vi typisk informerer om ved ankomst), er i velkommen til at sidde længere.

I kan også i kommentar til jeres booking angive at i nok ønsker at blive lidt længere, så retter vi jeres booking med ekstra tid hvis det er muligt

Ejerne Paolo og Marco Fernandes som dagligt står i køkkenet er sønner af en dansk mor og en italiensk far.
Ønsker du at læse mere om deres historie og vejen til Disotto Ristobar kan du læse videre her - https://disotto.dk/hvem-er-vi/

t

Helligkorsvej 12, 4000 Roskilde

+4592901111, [email protected]

Åbningstider:

Tirs-Tors: 17.00 – 22.00

Fre-Lør: 17.00 – 24.00